Make your own free website on Tripod.com
 

 
 
 

".. kat rumah aku ader mega tv, abang ipar aku baru jer beli tv 30" ..."
Ayat ini dipetik daripada Lan Bear dan ianya hakcipta terpelihara tidak kira dari segi intonasi mahupun bahasa. Ayat ini membawa maksud .....

"Beliau merupakan seoarang yang kaya dan dipengaruhi. Petikan diatasa juga
menunjukkan bahawa beliau merupakan seorang tidak suka
menunjuk-nunjuk seperti orang kaya yang lain"
 
"... kita mungkin tak pernah berjumpa tapi kita mungkin kenal sesama kita ..."
Ayat ini dipetik daripada Ahmad dan boleh digunakan terutamnya di dalam situasi nak mengayat awek. Walaupun demikian, ayat ini tidak boleh digunakan kerap dan hanya bleh digunakan tiga kali seminggu berikutan aduan daripada pihak MPAJ mengatakan mereka sudah jemu mendengar ayat tesebut.
 

"... biarlah ..."
Ayat ini dipetik daripada Nizam ketika beliau didalam keadaan mental tanpa Najib disisinya. Ayat ini adalah hakcipta terpelihara di dalam segi intonasi dan boleh digunakan oleh orang ramai sekiranya intonasinya berbeza.
 

"... IPKPKUDCCI SELALOO ... UPKPKLAIDCCU SELALOO ..."
Hakcipta tepelihara dan tidak boleh digunakan dan diciplak melainkan mendapat kelulusan daripada FINAS. Mereka yang menciplak ayat ini boleh dikenakan tindakan undang-undang akta mencuri motor tahun 1967. Ayat ini bermaksud ...

Seseorang yang sedang berfikir dan bercinta. Dari segi ayat didapati bahawa orang
tersebut sedang berfikir mengenai masalah rumahtangga yang tidak
sepatutnya dibawa ke Sekolah Besatari.
 

"... kamu jangan ingat saya ni budak baru setengah jagung ..... laju dia lari macam tikus ..... saya tak nak berlakon saya mahukan action ..... kamu asal bodoh sangat nak jadi hero la tu konon ..."
Ayat yang dipetik daripada Encik Zainuddin bukan Azrainuddin. Hakcipta intonasi adalah terpelihara dan mereka yang berbadan besar sahaja boleh membuat intonasi sedemikian. Dinasihati supaya anda tidak menciplak ayat ini kerana ia tidak memberi sebarang maksud yang munasabah. Ayat ini bermaksud bahawa ....

Daripada petikan-petikan tadi, dapat dipraktikkan bahawa oarng yang meluahakkan
perkataan ini merupakan seorang yang suka berlakon dan haiwan yang
digemarinya ialah tikus. Petikan juga menerangkan bahawa beliau
suka makan jagung yang tinggal setengah.
 
"... itu bukan masalah saya, itu masalah awak ... "
Ayat ini dipinjam daripada Ustazah Norzizan. Hakcipta terpelihara dan tidak boleh dipindah milik.
Daripada ayat di atas, kita sendiri tahu bahawa orangnya adalah tegas dan tiada
sebarang masalah serta gangguan mental.
 
"... saya bukan nak cakap sombong la kan ... tapi pasukan bola sepak saya dah mask hingga peringkat akhir .."
Ayat ini dipetik daripada Pakcik Yeye, Encik Shamsuddin. Ayat ini boleh digunakan oleh sesiapa.
Daripada petika diatas kita sendiri tahu bahawa beliau bukanlah aseorang yang sombong
malah beliau adalah seorang yang suka merendah diri.
 
 "... boys .. if I talk you talk, nobody can hear what I talk ... "
Ayat yang terpaling mahal dan dipinjam daripada Puan Mohaini. Hakcipta terpelihara. Sah diperlakukan untuk bukan nilai-nilai komersial. Mereka yang hendak menggunakan ayat ini dikhayalak ramai diminta mendaftarkan nama serta no. telepon anda kepada poyotrilogy@usa.net.